PLUS Verbeeten bezorgt in hele Land van Cuijk
Steeds meer mensen maken gebruik van een boodschappenlijstje op hun mobiele telefoon. Zo ook bij PLUS Verbeeten. "Je ziet het gebruik van de PLUS-app groeien. Op dit moment bestelt zo'n 2,5 procent van onze klanten online via de app of de website, maar de verwachting is dat die procenten snel gaan toenemen. In Tegelen zitten we bijvoorbeeld al op 6 procent", zegt Jan Verbeeten, die samen met zijn zus Jolien Verbeeten en achterneef Koen Verstegen vier PLUS-supermarkten in Overloon, Tegelen, Malden en Vierlingsbeek runt.
De PLUS-app bestaat niet alleen uit een mobiel boodschappenlijstje, maar biedt ook andere handige mogelijkheden. Gebruikers hebben bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om op een eenvoudige manier een boodschappenlijstje samen te stellen en bij te houden. "Je kunt door het PLUS-assortiment zoeken, de producten toevoegen aan het boodschappenlijstje, aanbiedingen en recepten bekijken en tijdens het winkelen de producten van je lijst af te 'vegen' door te swipen", legt Verbeeten uit. "Tevens kun je via de app en de website ook je boodschappen bestellen en thuis laten bezorgen. Het gemak dient de mens."
Dat thuisbezorgen zit bij PLUS Verbeeten in de roots, zo blijkt. "Dat deden onze voorouders al en dat blijven ook wij in de toekomst doen, omdat klanten dat heel erg waarderen. We bezorgen momenteel zelfs in het hele Land van Cuijk, bij particulieren, maar ook bij bedrijven, binnenkort zelfs zeven dagen in de week." Met een lach: "Binnenkort kan iedereen bij ons ook weer het PLUS-kerstpakket bestellen. Wij maken ze en bezorgen ze vervolgens ook nog op locatie. Je hoeft als bedrijf dus niemand meer op pad te sturen voor een relatiegeschenk of kerstpakket, superhandig toch?"
De nieuwe generatie supermarktondernemers Verbeeten opereert op de fundamenten die al zo'n 150 jaar geleden gelegd werden door hun voorouders. Als marskramer langs de deuren, zo begon het en zo ging het decennialang. Aan het eind van de 19de eeuw werden de eerste stappen gezet naar een kruidenierswinkel in Vierlingsbeek, die in de jaren '70 van de vorige eeuw doorgroeide naar een zelfbedieningswinkel. Daarna volgde (bijna) elke tien jaar een nieuwe supermarkt. In 2011 kwamen Jan, Jolien en Koen aan het roer. Zij zijn druk bezig met de toekomst van hun supermarkten. Ook online.
"Zeker, maar we richten ons niet alleen daarop. Klanten zijn steeds meer 'omnichannel', zeggen wij, ze bestellen de ene keer online en de andere keer komen ze in de winkel. En hebben ze een feestje, dan kiezen ze ervoor om online een bestelling te plaatsen en die thuis te laten bezorgen. Dat totaalplaatje willen we de klant blijven bieden. En we willen dicht bij de klant en de samenleving blijven staan. Mensen waarderen het persoonlijke contact. Niet alleen wij als directie, maar zeker onze medewerkers van de bezorgdienst en de winkels zijn dé gezichten van PLUS Verbeeten. Zij zorgen voor die persoonlijke lokale PLUS-touch."
Foto: Yvonne Jacobs