Clubkasactie LVCNET

 

Clubkasactie

LVCNET heeft samen met de providers een clubkasactie opgezet. De aangemelde verenigingen promoten glasvezel bij hun leden en supporters. In ruil daarvoor ontvangt de club sponsoring van de providers. Zolang de vereniging actief blijft werven voor de deelnemende providers ontvangt de club jaarlijks 12 euro per klant die de club heeft begunstig. Voor Vierlingsbeek en Groeningen doen twee verenigingen hier aan mee:

  • St. Anthonius en St. Nicolaasgilde
  • Stichting Leefbaarheid Vierlingsbeek en Groeningen (GroeVie)

 

Voorwaarden LVCNET zijn glashelder

‘Supersnel internet en een bijbehorende glasvezel-aansluiting voor zo’n aantrekkelijke prijs: dan zal ik wel moeten betalen voordat ik erover beschik én er jarenlang aan vastzitten’. Sommige inwoners van het Land van Cuijk maken zich zorgen over de voorwaarden van de contracten van de providers op LVCNET, Netrebel, Plinq, TriNed en LVCNET. Dat is echter nergens voor nodig.

Elke provider werkt met een jaarcontract. Dat betekent dat je minimaal één jaar van de diensten van de door jouw gekozen aanbieder gebruik moet maken. De contracten van alle providers zijn na dat jaar per maand opzegbaar. Alleen Netrebel heeft daarbij een extra voorwaarde: daar mag je je contract alleen per maand inleveren als je overstapt naar een andere provider op LVCNET.

 

Inschrijven voor 1 juli

Het is van groot belang om je voor juli voor glasvezel in te schrijven. Je schrijft je in voor glasvezel door een abonnement af te sluiten bij één van de providers!

Het abonnement gaat pas in als het glasvezelnetwerk is aangelegd en de diensten actief zijn. Je begint natuurlijk pas met betalen zodra de glasvezel-aansluiting in jouw woning is gerealiseerd. Hetzelfde geldt voor de 495 euro aansluitkosten voor de bewoners van het buitengebied: die betaal je pas zodra er in je woonplaats wordt begonnen met de aanleg van glasvezel.

 

Glasvezel ‘must have’ voor het moderne gezin

Een gemiddeld Nederlands gezin. Iedereen heeft een smartphone, er staat nog steeds een vaste computer en er zijn meerdere laptops – zowel voor school van de kinderen als voor werk van de ouders – die gebruik maken van wifi. En dan hebben we het nog niet over tablets, een televisie (met bijvoorbeeld Chromecast) en de slimme thermostaat. Anders gezegd: een normaal huishouden vraagt veel, zo niet heel veel, van een internetverbinding.

 

Storingsgevoelig kabelnetwerk

Het is daarom frustrerend dat het huidige koperen kabelnetwerk niet alleen storingsgevoelig is, maar dat ook het gebruik ervan van invloed is op de prestaties. Zodra meer mensen zich aansluiten op een internetverbinding, gaat het ontvangen en versturen van data aanmerkelijk trager. Hoe irritant is het als je game vastloopt omdat je moeder gaat Skypen? Of hoe vervelend is het als je beeld bij Skype begint te haperen, omdat je zoon zo nodig moet gamen?

Om nog maar niet te spreken over het gebruik van internet in de rest van de straat. Want ook dat heeft bij internet via koperen kabels een negatief effect op het datatransport. Dat is in deze moderne tijd achterhaald en ook helemaal niet meer nodig. Want met glasvezel is al deze frustratie voorbij.

 

Glasvezel in je huis

Glasvezel is namelijk ontzettend betrouwbaar en altijd even snel. Supersnel zelfs, want de aanvangssnelheid ligt stukken hoger dan het huidige koperen netwerk. Daarnaast maakt het niet uit of iemand anders in huis of in de straat verbinding maakt. Je kunt gewoon blijven gamen, gewoon blijven skypen, werken. En dat ook nog eens in een veel betere kwaliteit. LVCNET wil glasvezel in elk huis aanleggen en niet zoals grote landelijke concurrenten tot aan de wijkkast en de buitengebieden aan hun lot overlaat. LVCNET is de enige partij in deze regio die zich hard maakt voor een glasvezelnetwerk in zowel de kernen, het buitengebied als op de bedrijventerreinen.

 

Informatie

De aanleg van glasvezel in het Land van Cuijk is een hele operatie, maar de overlast zal beperkt zijn en het overstappen en aansluiten is een fluitje van een cent. Om de onduidelijkheden die er nog zijn, bij je weg te nemen, kun je http://www.lvcnet.nl/ bekijken, een inschrijfavond of een glasvezelinformatiepunt bezoeken of de klantenservice mailen: klantenservice@lvcnet.nl of bellen. De klantenservice van LVCNET is bereikbaar op 0485-745800 en is dagelijks geopend van 9 – 11 uur en van 18 – 20 uur.